Reklama/advertisment:
Prví prefíkaní obchodníci, ďaleko za prahom nášho letopočtu, reklamovali svoj tovar krikom. Táto metóda padla za obeť vynájdeniu písma a nepochybne aj zapáleným hlasivkám a tak si človek rozumný v Starovekom Ríme zreklamoval tovar na rukou písaných tabuľkách. Človek technicky zdatný a tiež lenivý písať dlhé texty po Gutenbergovom odkaze začal reklamu tlačiť.
Reklama/advertisment:
Dnes už na obyčajnú reklamu existuje frajerské slovíčko marketing a hoci každý z minulých nových spôsobov bol takmer celkom vytlačený tým starším, dnes aj napriek možnosti inzercie pomocou interaktívnych médií, je tlačená reklama bezpochyby stále efektívna. Spôsob preverený časom môže aj v dnešných, ekonomicky ťažkých časoch, podržať podnikanie nad červenou hladinou.
Preplávať koronakrízou
Keď svet rozkolísali búrlivé vlny pandémie, trápia sa všetky loďky. Plachetnice podnikateľov sa v druhej vlne kriticky priblížili potope. Hlavným problémom je jednoznačne nestabilná finančná situácia populácie, ktorá vedie k prehlbujúcej sa neochote činiť nákupné rozhodnutia.
Ekonomická kríza odsúdila peňaženky na nečakanú hladovku, preto u podnikateľov vyvstáva jasná otázka. Ako preplávať turbulentnou dobou a neutopiť sa? Okrem dobrého hospodárenia nemožno zanedbať obrovský význam dobre zacielenej reklamy.
Reklama v dnešnej dobe však už neslúži len na zviditeľnenie ale tiež na vytvorenie dôvery. Reklamované výrobky v našich mysliach spúšťajú to oné „jasné to poznám“. Ľudia sa boja riskovať a tak siahajú po overených predajcoch. Jedným z mnohých šikovných, hoci v dnešnej dobe neprávom na bočnú koľaj odsúvaným, spôsobov je propagácia pomocou printovej reklamy.
Prečo tlačená reklama?
„Dedo si otvoril noviny vytočil číslo a kúpil sliepky od podnikateľa z mesta.“
Tlačený reklamný text umocňuje relevanciu, presviedča zákazníka, že hľadí na férový biznis a v neposlednom rade vzbudzuje dôveru. Dôveru v tlačené reklamy trvajúcu asi odvtedy odkedy dedo našiel sliepky v novinách. Printová reklama, ako billboardy či letáky, vytvára tiež vizuálny dojem bez, reklamám tak vlastnej, vtieravosti.
„Mama prišla z práce a kým sa jej opiekli hrianky otvorila si dnešné letáky.“
Mnoho ľudí vníma listovanie v letákoch ako formu relaxu, je im príjemné, čo znamená, že sú v danej chvíli prístupnejší. Okrem iného mieri tento druh marketingu na širokú škálu cieľových skupín z rôznych oblastí society. A potápajúce sa podnikanie pevne zakotví v prístave prosperity.