Jesť čokoľvek, v ktorúkoľvek hodinu a schudnúť? Tento mýtus sa na nás valí z Hollywoodu a má svoje prvé „obete“.

Diéta pracuje na princípe takzvaného kalorického deficitu, v preklade, môžete jesť, čo chcete – fastfood, chipsy, zmrzlinu, čokoládu, sušienky, pozor musíte dávať iba na to, aby ste počas dňa prijatú energiu vydali na 110 percent.

 

Znie to fajn, no nutriční poradcovia varujú. Systém je zastaralý a dokonca nebezpečný. Každá kalória v tele pracuje rôzne a v konečnom dôsledku si diétou koledujete o vážny zdravotný problém.

 

 Nezdravé jedlá poskytujú iba prázdne kalórie, zato brokolica, špenát či jablko potrebnú vodu, celý rad vitamínov a minerálnych látok. V rámci zdravého životného štýlu musíte neustále dbať na dostatočný príjem bielkovín, ktoré sú dôležité nielen na budovanie svalovej hmoty, ale najmä pre správne fungovanie organizmu.

V neposlednom rade potrebujete denne prijať aj zdravé tuky nevyhnutné pre správne fungovanie srdca a mozgu. Tieto živiny v polotovaroch nájdete len ťažko.

 

Ak ste sa rozhodli začať počítať kalórie: priemerná žena, ktorá chce schudnúť, by mala denne udržať svoj kalorický príjem na hodnote 1 500 kcal. Samozrejme, táto hodnota je vysoko individuálna, záleží na vašom type postavy a energetickom výdaji počas dňa, ale 1 500 kcal/deň je pre dobrý začiatok správna rovnica.

 

 

zdroj:eva.sk

Pozri aj:   Identita nádhernej ruskej fanúšičky odhalená: Priaznivci porna ju oblečenú takmer nespoznali!